Strona główna Kontakt Dyrektor informuje Spotkanie z Prezydentem Filmy WolontariatKwiecieñ 26 2024 03:56:19 
 
Dyrekcja LO
Dyrektor
Tomasz BÅ‚auciak
______________________
Wicedyrektor
Mariola Hajduk
KAMERA

Menu główne

REKRUTACJA 2023/2024



Ochrona danych osobowych
Nowa formuła egzaminu maturalnego

Galeria filmów
Fotogaleria

Strona główna

Rada Rodziców

Kadra LO

Statut LO
i dokumenty szkoły

Biblioteka

Kontakt

Gazeta szkolna

Matura 2023

Kryteria oceniania,
wymagania edukacyjne


Informacje dla uczniów

Konkurs Matematyczny

Powiatowy Konkurs Ortograficzny

Dolnośląski Festiwal Nauki

Szkoła kompetencji

Doradztwo zawodowe

Reklama

Bezpieczna szkoła

Spotkanie z Prezydentem

Biuletyn Informacji Publicznej

Gazeta szkolna

EXPRESS-MIEJSKI.PL

Mocni bez przemocy

Mam haka na czerniaka

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Wartość sÅ‚owa i milczenia…

Za nami szkolny etap XLVII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego, w którym wzięły udział: Natalia Staniak z III a i Nikola Wytwer, z II b. Obie uczestniczki przygotowywały olimpijskie prace pod kierunkiem pani Urszuli Zachary.
W skład komisji oceniającej wypowiedzi pisemne uczniów i ich prezentacje weszły nauczycielki języka polskiego: mgr Jolanta Depczyńska, mgr Magdalena Kotowicz, mgr Urszula Zachara, a także uczniowie klasy II b o profilu społeczno-prawnym.
Natalia Staniak pierwsza przedstawiÅ‚a swojÄ… pracÄ™ na temat: „Norwid jako romantyk nowoczesny.” WykorzystaÅ‚a do tego wÅ‚asne interpretacje tekstów prozatorskich C.K. Norwida.
Po zakończeniu wypowiedzi szczegółowo i rzeczowo odpowiadała na pytania dotyczące swojej pracy.
NastÄ™pnie Nikola Wytwer omówiÅ‚a temat: „Norwid jako mieszkaniec XIX-wiecznej metropolii.” Również udzieliÅ‚a wyczerpujÄ…cych odpowiedzi dotyczÄ…cych m.in. zamysÅ‚u kompozycyjnego pracy.
Uczniowie klasy II b z uwagą śledzili zaprezentowane interpretacje.
Mieli również okazję sporządzenia notatek z bogatych i ciekawie przedstawionych przedmiotów badań olimpijskich. Szczególne zainteresowanie słuchaczy wzbudziły drobiazgowe analizy wybranych tekstów Cypriana Kamila Norwida.
Nie tylko obserwującym towarzyszyły ogromne emocje. Uczestniczkom także, co potwierdzają ich wypowiedzi:

Nikola: „JeÅ›li chodzi o moje odczucia zwiÄ…zane z eliminacjami do olimpiady, to sÄ… jak najbardziej pozytywne, pomimo towarzyszÄ…cego ogromnego stresu. Jak wiadomo, tematy olimpiady wcale Å‚atwe nie sÄ…, a ich realizacja wymaga niemaÅ‚ych kompetencji, przede wszystkim jednak chÄ™ci i zaangażowania uczestników. Uważam, że eliminacje sÄ… potrzebne i pomocne, zwÅ‚aszcza w oswojeniu siÄ™ ze Å›wiadomoÅ›ciÄ…, że praca, którÄ… siÄ™ napisaÅ‚o, zostanie oceniona. Jest to także ogromne doÅ›wiadczenie pod wzglÄ™dem umiejÄ™tnoÅ›ci prezentacji czy uczestnictwa w późniejszym etapie olimpiady, oczywiÅ›cie przy optymistycznym zaÅ‚ożeniu, że praca zostanie zakwalifikowana.”

Natalia:Eliminacje szkolne - pierwszy etap Olimpiady Literatury i JÄ™zyka Polskiego, pomimo, iż okazaÅ‚y siÄ™ niezwykle stresujÄ…cym wydarzeniem, pozwoliÅ‚y mi podzielić siÄ™ z innymi swojÄ… pasjÄ… humanistycznÄ… oraz miÅ‚oÅ›ciÄ… do twórczoÅ›ci Cypriana Kamila Norwida. PeÅ‚na napiÄ™cia atmosfera byÅ‚a przeÅ‚amywana uÅ›miechami paÅ„ polonistek, które na koniec podzieliÅ‚y siÄ™ z nami cennymi uwagami. Ta „imitacja” lżejszej formy ustnej matury z jÄ™zyka polskiego na pewno bÄ™dzie przydatna podczas majowego egzaminu dojrzaÅ‚oÅ›ci.”

tekst: Dagmara Czyż i Klaudia Maciejewska, kl. II b
foto: Maria Ossowska, kl. II b

 
Copyright © 2015
5316284 Unikalnych wizyt

Powered by v6.01.19 || EF IV by eXtreme Fusion © 2003-2005 | Original DAJ Glass Theme by: Dustin Baccetti : Ported for PHP-Fusion by: