Wartość sÅ‚owa i milczenia…
Dodane przez Administrator dnia Grudzieñ 22 2016 07:31:58

Za nami szkolny etap XLVII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego, w którym wzięły udział: Natalia Staniak z III a i Nikola Wytwer, z II b. Obie uczestniczki przygotowywały olimpijskie prace pod kierunkiem pani Urszuli Zachary.

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

Za nami szkolny etap XLVII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego, w którym wzięły udział: Natalia Staniak z III a i Nikola Wytwer, z II b. Obie uczestniczki przygotowywały olimpijskie prace pod kierunkiem pani Urszuli Zachary.
W skład komisji oceniającej wypowiedzi pisemne uczniów i ich prezentacje weszły nauczycielki języka polskiego: mgr Jolanta Depczyńska, mgr Magdalena Kotowicz, mgr Urszula Zachara, a także uczniowie klasy II b o profilu społeczno-prawnym.
Natalia Staniak pierwsza przedstawiÅ‚a swojÄ… pracÄ™ na temat: „Norwid jako romantyk nowoczesny.” WykorzystaÅ‚a do tego wÅ‚asne interpretacje tekstów prozatorskich C.K. Norwida.
Po zakończeniu wypowiedzi szczegółowo i rzeczowo odpowiadała na pytania dotyczące swojej pracy.
NastÄ™pnie Nikola Wytwer omówiÅ‚a temat: „Norwid jako mieszkaniec XIX-wiecznej metropolii.” Również udzieliÅ‚a wyczerpujÄ…cych odpowiedzi dotyczÄ…cych m.in. zamysÅ‚u kompozycyjnego pracy.
Uczniowie klasy II b z uwagą śledzili zaprezentowane interpretacje.
Mieli również okazję sporządzenia notatek z bogatych i ciekawie przedstawionych przedmiotów badań olimpijskich. Szczególne zainteresowanie słuchaczy wzbudziły drobiazgowe analizy wybranych tekstów Cypriana Kamila Norwida.
Nie tylko obserwującym towarzyszyły ogromne emocje. Uczestniczkom także, co potwierdzają ich wypowiedzi:

Nikola: „JeÅ›li chodzi o moje odczucia zwiÄ…zane z eliminacjami do olimpiady, to sÄ… jak najbardziej pozytywne, pomimo towarzyszÄ…cego ogromnego stresu. Jak wiadomo, tematy olimpiady wcale Å‚atwe nie sÄ…, a ich realizacja wymaga niemaÅ‚ych kompetencji, przede wszystkim jednak chÄ™ci i zaangażowania uczestników. Uważam, że eliminacje sÄ… potrzebne i pomocne, zwÅ‚aszcza w oswojeniu siÄ™ ze Å›wiadomoÅ›ciÄ…, że praca, którÄ… siÄ™ napisaÅ‚o, zostanie oceniona. Jest to także ogromne doÅ›wiadczenie pod wzglÄ™dem umiejÄ™tnoÅ›ci prezentacji czy uczestnictwa w późniejszym etapie olimpiady, oczywiÅ›cie przy optymistycznym zaÅ‚ożeniu, że praca zostanie zakwalifikowana.”

Natalia:Eliminacje szkolne - pierwszy etap Olimpiady Literatury i JÄ™zyka Polskiego, pomimo, iż okazaÅ‚y siÄ™ niezwykle stresujÄ…cym wydarzeniem, pozwoliÅ‚y mi podzielić siÄ™ z innymi swojÄ… pasjÄ… humanistycznÄ… oraz miÅ‚oÅ›ciÄ… do twórczoÅ›ci Cypriana Kamila Norwida. PeÅ‚na napiÄ™cia atmosfera byÅ‚a przeÅ‚amywana uÅ›miechami paÅ„ polonistek, które na koniec podzieliÅ‚y siÄ™ z nami cennymi uwagami. Ta „imitacja” lżejszej formy ustnej matury z jÄ™zyka polskiego na pewno bÄ™dzie przydatna podczas majowego egzaminu dojrzaÅ‚oÅ›ci.”

tekst: Dagmara Czyż i Klaudia Maciejewska, kl. II b
foto: Maria Ossowska, kl. II b