PRZED NAMI ROK PEŁEN WYZWAŃ
Dodane przez Administrator dnia Wrzesie 05 2019 12:13:16

Początek nietypowego roku szkolnego mamy za sobą, zaczęła się codzienność podwójnego rocznika w klasach I, ale także drugo- i trzecioklasistów. O przygotowanie Szkoły do nowych zadań zapytaliśmy Dyrekcję Liceum: pana Tomasza Błauciaka i panią Mariolę Hajduk.

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

Początek nietypowego roku szkolnego mamy za sobą, zaczęła się codzienność podwójnego rocznika w klasach I, ale także drugo- i trzecioklasistów. O przygotowanie Szkoły do nowych zadań zapytaliśmy Dyrekcję Liceum: pana Tomasza Błauciaka i panią Mariolę Hajduk.




Jolanta Depczyńska: Po wakacjach zastaliśmy wiele zmian…
Tomasz Błauciak: Na pewno zmieniła się liczba uczniów. Mamy ich teraz 487. To więcej niż w latach ubiegłych. Choć do auli na inauguracyjne spotkanie zaprosiliśmy tylko pierwsze klasy, była wypełniona po brzegi!
J. D.: Powiększyło się także grono pedagogiczne.
T. B.: Przybyło kilka osób, są to nauczyciele języka angielskiego, matematyki i religii.
J. D.: Przygotowanie do tego nietypowego roku szkolnego było szczególnie wymagające. Z czym należało się uporać?
T. B.: No tak, to było wyzwanie! Trzeba było przygotować arkusz organizacyjny, pomieszczenia, plan zajęć… Oprócz podwójnego rocznika w klasach pierwszych mamy także 4 oddziały w drugich i 5 oddziałów w trzecich klasach. Musieliśmy pogodzić wymagania dwóch typów liceów.
J.D.: Ilu przyjęto pierwszoklasistów? Jakie profile udało się otworzyć?
Mariola Hajduk: Przyjęliśmy 122 absolwentów szkół podstawowych, czyli tych, którzy realizować będą 4-letni cykl nauczania. Utworzyliśmy klasy: biologiczno-chemiczną, humanistyczno-językową, matematyczno-informatyczną połączoną z ratowniczo-sportową oraz matematyczno-językową. Z kolei absolwenci gimnazjów ( przyjęliśmy 113 osoby) uczyć się będą w klasie biologiczno-chemicznej połączonej z matematyczno-informatyczną, w humanistyczno-językowej, ratowniczo-sportowej i matematyczno-językowej.Niemal wszyscy przyjęci znaleźli się na kierunkach z pierwszego wyboru.
J.D.: Wyjaśnijmy, co oznaczają duże i małe litery.
M. H.: Dużymi oznaczyliśmy klasy, do których chodzą absolwenci szkół podstawowych, małymi te, w których są dawni gimnazjaliści.
J.D.: Licealistów – i nie tylko – ciekawi, kto jest wychowawcą. Zdradźmy zatem tę „tajemnicę”.
M. H.: Proszę bardzo! 1A – pani Aneta Szaczkowska, 1B – pani Anna Grześków, 1C – pan Dariusz Sowa, 1D – pani Jolanta Maziarz, 1a – pani Edyta Tyrcz, 1b – pani Marzanna Tusznio, 1c – pani Katarzyna Napora, 1d – pani Edyta Moczulska.
J. D.:Ułożenie planu zajęć zapewne do łatwych zadań nie należało…
M. H.: To bardzo łagodne określenie! Trzeba było uwzględnić podział na grupy językowe i na przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym. Do tego dochodzi siatka godzin różna dla profili i typów liceum: inna dla 4-letniego, inna dla 3-letniego.
J. D.: W mediach krążyły informacje o bardzo późnym początku i końcu lekcji. U nas nie ma tego problemu.
M. H.: Tak, udało się pogodzić wszystko, dlatego zaczynamy lekcjeo 8:00, kończymy najpóźniej o 14:50. Zazwyczaj do tej godziny trwają zajęcia dodatkowe.
J. D.: Wróćmy do zmian. Na wakacjach w Szkole nie było pusto – przeprowadzano remonty.
T. B.: Odnowiliśmy 8 pomieszczeń, zostały pomalowane, zmieniono wykładziny. Odbyły się także przeprowadzki gabinetów przedmiotowych, aby optymalnie wykorzystać powierzchnię i ułatwić pracę. Do mniejszych pomieszczeń przenieśliśmy nauczanie języków obcych ze względu na podział na grupy, w większych utworzyliśmy gabinety matematyczne.
J.D.: Jeśli doda się do tego wcześniej odnowione i wyposażone gabinety, to można powiedzieć, że baza Szkoły prezentuje się nieźle!
T. B.: W ubiegłym roku wyremontowany został gabinet chemiczny, jest nowoczesny i funkcjonalny. Doposażone zostały gabinety fizyczny i biologiczny, a matematyczny odnowiony. Dodać trzeba, że na remonty czekają kolejne pomieszczenia, ale to już w czasie następnych wakacji.
J. D.: Czego życzyć Dyrekcji w nowym roku szkolnym?
M. H.:Nam obojgu jak najmniej niespodzianek dezorganizujących status quo! Obyśmy już niczego nie musieli zmieniać!
T.B.: No właśnie! Stabilizacji w prawie oświatowym i realizacji celów, które sobie założyliśmy.
J. D.: Czego Dyrekcja życzy pracownikom i uczniom?
M. H.: Dobrej atmosfery w Szkole! Uczniom jak najwięcej sukcesów, a maturzystom utrzymania dobrej passy!
J. D.: Zatem spełnienia tych życzeń! Dziękuję za rozmowę!


Foto: pani Aneta Klinke-Osadnik, Emilia Danik i Katarzyna Bedner, kl. 2d