Ząbkowiccy licealiści podbijają Monachium
Dodane przez Administrator dnia Luty 05 2018 19:03:36

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

4 grudnia, po całej nocy spędzonej w autokarze 20 - osobowa grupa uczniów naszego Liceum pod opieką pani Anny Grześków i pani Agnieszki Pochwatko dotarła do Oberschleißheim – prowincji leżącej w Górnej Bawarii 15 km na północ od centrum Monachium. Gdy zmierzaliśmy do celu podróży, mieliśmy okazję zobaczyć cieszący oko pierwszy śnieg i niezwykle pięknie udekorowane ozdobami świątecznymi posiadłości.

W ośrodku zaskoczyło nas to, że w pokoju może być zakwaterowanych aż 15 osób. Odpoczywaliśmy w holu, czekając na grupę niemiecką, która jechała do nas z Wiesloch. Dzień pierwszy zakończył się poznaniem uczniów z Niemiec, których w dużej części znaliśmy z ubiegłej, majowej wymiany w Poznaniu i ustaleniem reguł oraz zasad panujących w ośrodku. Kolejnego dnia udaliśmy się na stację kolejki miejskiej, oddalonej o 30 minut drogi pieszo od miejsca pobytu. Stamtąd pojechaliśmy do Monachium. Czekała tam na nas ciekawa gra miejska przygotowana przez partnerów z Niemiec, w której trzeba było wykazać się niebywałym sprytem oraz komunikacją interpersonalną, zarówno z rówieśnikami z grupy jak i w niektórych przypadkach z przechodniami. Po kilku godzinach spędzonych w formie zabawy, pokonaliśmy setki schodów, by z punktu widokowego, usytuowanego w samym centrum rynku, podziwiać miasto i okolice. Dzień trzeci spędziliśmy na integracji, którą zapewniały różne zabawy i wyzwania wymyślone przez panią prowadzącą. Następnego dnia znów odwiedziliśmy Monachium. Najbardziej zafascynowały nas wspaniale samochody w salonie BMW oraz nowinki techniczne, naukowe w Deutsches Museum i twórczość współczesnych artystów. W czasie oczekiwania na autobus powrotny odwiedziliśmy pobliskie Muzeum Lotnictwa, w którym każdy z nas wykonał pamiątkowe zdjęcie w pełnowymiarowym modelu samolotu.