Z wizytą w Centrum Nauki Hydropolis we Wrocławiu
Dodane przez Administrator dnia Kwiecieñ 29 2016 07:27:52

W starożytności ludzie nie znali struktury wody, ale wiedzieli, że jest niezbędna do życia. Woda była częścią wielu obrzędów mających wpływ na losy człowieka. Jak ważna jest jej rola, uczniowie klasy 1a i 2a wraz z wychowawczyniami panią Reginą Bigoś i panią Barbarą Mianowską dowiedzieli się, odwiedzając 15 kwietnia br. Hydropolis we Wrocławiu.

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

W starożytności ludzie nie znali struktury wody, ale wiedzieli, że jest niezbędna do życia. Woda była częścią wielu obrzędów mających wpływ na losy człowieka. Jak ważna jest jej rola, uczniowie klasy 1a i 2a wraz z wychowawczyniami panią Reginą Bigoś i panią Barbarą Mianowską dowiedzieli się, odwiedzając 15 kwietnia br. Hydropolis we Wrocławiu.

To nowo otwarte, interaktywne centrum nauki przybliżyło znaczenie wody w przyrodzie oraz historię podboju oceanów. Dzięki ogromnej wiedzy przewodnika, który w zabawny i przystępny sposób potrafił przekazać uczniom ciekawostki z życia podwodnego, poznawaliśmy m.in. różne aspekty zjawisk atmosferycznych z udziałem wody, świat podwodnych organizmów, a także historię urządzeń hydrologicznych budowanych przez człowieka.

Oprócz wiedzy centrum zapewniło nam także zabawę. Jedną z atrakcji było wejście do repliki kapsuły Trieste, którą w 1960 roku Don Walsh i Jacques Piccard jako pierwsi zeszli w najgłębszą część oceanu, jaką jest Rów Mariański (10916 m). Ciekawostką dla pasjonatów biologii była informacja, że rekinowi po wypadnięciu zęba w jego miejsce w przeciągu 5 dni odrasta nowy.

Wrocław jest miastem rozwijającym się technologicznie, z tego też względu posiada ciekawą, starą i połączoną z nią bardzo nowoczesną sieć wodociągową. Mogliśmy zobaczyć skomplikowane mapy kanałów, które znajdują się tuż pod naszymi stopami.

Inną, aczkolwiek równie niezwykłą atrakcję zapewniła nam pani dr inż. Anna Hajdusianek z Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej. Uczniowie klasy 2a pod jej kierunkiem wzięli udział w warsztatach fizycznych dotyczących fal świetlnych i światła spolaryzowanego. Za pomocą polaryzatorów, taśmy klejącej i szkła badaliśmy zjawisko przechodzenia światła przez różne materiały. Tworzyliśmy własne kolorowe obrazy malowane światłem. Klasa 1a przeprowadzała w tym czasie badania pozwalające wyznaczać parametry różnych rodzajów ruchu.

Podsumowaniem była prezentacja kierunków studiów w Politechnice Wrocławskiej przedstawiona przez Dział Rekrutacji. Dowiedzieliśmy się, jak wielokierunkową i znaczącą na mapie Polski jest ta techniczna uczelnia. Wiemy już też, na co mamy zwracać szczególną uwagę przy wyborze określonego typu studiów.

Będziemy dobrze wspominać zarówno wizytę w Centrum Nauki Hydropolis, jak i na Politechnice Wrocławskiej.

Tekst: Natalia Teper kl. 2a
Foto: Emilia Niemiec 2a, Agnieszka Seweryn 1 a