Zamek, Kunegunda i baseny – dla każdego (z IIIa) coś miłego
Dodane przez Administrator dnia Listopad 06 2015 09:49:27

W czwartek, 15 października klasa IIIa o profilu biologiczno-chemicznym pod opieką pani Anety Klinke-Osadnik oraz pana Bogusława Wołyńca w godzinach porannych wyruszyła na wycieczkę do Karpacza. Jadąc asfaltowymi drogami, skąpanymi w jesiennym deszczu, zmierzaliśmy ku przygodzie, która była na wyciągnięcie ręki.

Czytaj więcej...

Rozszerzona zawartość newsa

Ponieważ znajdowaliśmy się na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego, idąc na spowity we mgle Chojnik, mogliśmy podziwiać okoliczną przyrodę i odetchnąć mroźnym, lecz świeżym powietrzem. Na szczycie góry odpoczęliśmy w restauracji i po posileniu się zwiedziliśmy znajdujący się tam zamek wzniesiony w latach 50. XIV wieku oraz należące do niego włości. Widok z wieży zamkowej był przepiękny i zapierał dech… Tak powinno być, ale prawda jest inna – straszna mgła przesłoniła wszystko. Wysłuchaliśmy za to legendy o księżniczce Kunegundzie - córce zamożnego właściciela zamku, która rycerzy chętnych do ożenku z nią wystawiała na śmiertelną próbę – w pełnej zbroi musieli objechać na swoim wierzchowcu wokół murów zamkowych. Jednak zadanie to było niemalże niewykonalne z powodu stromych zboczy góry. Wszyscy ginęli, spadając w przepaść, a co mądrzejsi rezygnowali zawczasu. Wiele lat upłynęło i wielu młodzieńców straciło życie, aż na zamku pojawił się rycerz, który od razu spodobał się Kunegundzie. Objechał on zamek, a jego koń utrzymał się na urwistym szlaku. Księżniczka pospieszyła mu na powitanie. Ten jednak ani drgnął i odrzekł, że nie chce wiązać się z Kunegundą, gdyż przez jej okrutny pomysł zginęło wielu niewinnych ludzi. Następnie odjechał, a księżniczka, nie mogąc znieść upokorzenia, rzuciła się w górską przepaść. Podobno do dziś jeden z rycerzy będących ofiarą Kunegundy nawiedza zamek pod postacią ducha jeżdżącego na koniu. Być może z powodu mgły albo pory dnia nie dane nam było go ujrzeć… Pozostała wyobraźnia.
W końcu w godzinach popołudniowych dotarliśmy do Karpacza, gdzie znajdował się nasz pensjonat „¯ółty dworek”, który jest naprawdę godny polecenia: duże i wygodne pokoje, pyszne domowe jedzenie, wyśmienite ciasto z jabłkami, aromatyczne herbaty i kawy dostępne cały czas oraz salon z kominkiem idealny do grania w UNO i nie tylko.
Jednak najlepszym i najbardziej wyczekiwanym punktem dnia było wieczorne wyjście do hotelu „Gołębiewski”, gdzie do woli mogliśmy korzystać z przeróżnych basenów, wielu zjeżdżalni, jacuzzi oraz sauny, gdzie jak człowiek wszedł, to nie chciał wyjść. Spędzone tam 1,5 godziny na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.
Kiedy powróciliśmy do pensjonatu, rozpoczęła się noc pełna gier: karty klasyczne, UNO, Mafia i wiele innych. Jednym słowem idealne zakończenie dnia.
Piątkowy poranek rozpoczęliśmy od śniadania, a następnie odpoczywaliśmy w naszych pokojach i powoli przygotowywaliśmy się do wyjazdu. Zwiedziliśmy Karpacz i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Cali i zdrowi wróciliśmy do Ząbkowic i udaliśmy się do naszych domów.
Na pewno długo będziemy wspominać tę wycieczkę, która pozwoliła nam spędzić wspólnie czas i odpocząć od szarej szkolnej codzienności oraz zwiedzić nie tak odległą, a nie do końca nam znaną okolicę.