Strona główna Kontakt Dyrektor informuje Spotkanie z Prezydentem Filmy WolontariatKwiecie 18 2024 01:49:28

Dyrekcja LO

Rejestracja
Zapomniane hasło?
Licealiści z Ząbkowic = 100% podium

,,Kartka dla Europejczyka” to konkurs adresowany dla uczniów w każdym wieku z terenu powiatów: ząbkowickiego, dzierżoniowskiego, wałbrzyskiego, świdnickiego i kłodzkiego. Chodziło w nim o ukazanie w formie pocztówki (wykonanej dowolną techniką plastyczną) profitu, dobra, jakie nasz region zawdzięcza już 15-letniej obecności Polski w Unii Europejskiej. Organizatorem konkursu był pan Poseł na Sejm RP, Tomasz Siemoniak, którego mieliśmy okazję osobiście poznać (ale o tym w dalszej części artykułu…). W konkursie udział wzięli: Paula Wierpowska, Julia Gruszka, Wiktoria Suchańska oraz Kacper Bieńka (wszyscy z klasy I b!). W pracach konkursowych z naszej szkoły znalazły się m.in. pocztówki namalowane farbą, wydrapane, o chropowatej powierzchni, opisujące dolnośląskie rolnictwo czy ilustrujące słynne pociągi Pendolino.

Dnia 3 czerwca pod czujnym okiem pani Anety Klinke-Osadnik wyruszyliśmy do Wałbrzycha, dokąd zostaliśmy zaproszeni przez pana posła na rozdanie nagród. ,,Skoro zostaliśmy zaproszeni, to może coś wygraliśmy”- właśnie takie były nasze myśli. Na miejsce rozstrzygnięcia konkursu nie bez kozery wybrano wałbrzyskie Centrum Aqua Zdrój, który zostało wyremontowane ze środków unijnych. Już od wejścia byliśmy w szampańskich nastrojach, gdyż zobaczyliśmy nasze prace na tablicy z nagrodzonymi pocztówkami. Z tej przyczyny oczekiwanie na oficjalne wyniki nie było zbytnio emocjonujące, jednak nadal nie wiedzieliśmy, która lokata komu przypadła. Okazało się, iż w naszej kategorii wiekowej I miejsce zajął Kacper, II miejsce- Wiktoria , a na ostatnim stopniu podium uplasowała się Julka. Paula również była wyjątkowo blisko podium, gdyż zdobyła IV miejsce. Fantastyczną informacją był też fakt, iż w nagrodę pierwsza trójka została zaproszona na wycieczkę do Warszawy. Oczywiście, z zaproszenia skorzystaliśmy.

Dokładnie tydzień później, 10 czerwca, czekała nas szybka pobudka, gdyż już o 5.00 wyruszyliśmy autokarem ze Świdnicy prosto do stolicy. Naszym opiekunem była pani Anna Grześków. Udało nam się tam dotrzeć przed 11.00 i mogliśmy rozpocząć zwiedzanie Warszawy od wizyty w Sejmie, gdzie oprowadzał nas m.in. pan poseł Siemoniak. Zobaczyliśmy na własne oczy miejsca, które doskonale znamy z telewizji, dowiedzieliśmy się ponadto wielu ciekawostek związanych z funkcjonowaniem i otoczeniem Parlamentu Polski – m. in. okazało się, że na terenie Sejmu działa pasieka. Później mogliśmy zjeść obiad w sejmowej restauracji i poczuć się jak prawdziwi parlamentarzyści. Następnym punktem zwiedzania były Łazienki Królewskie, przez które się przespacerowaliśmy i mieliśmy możliwość zobaczenia słynnej Starej Pomarańczarni oraz Pałacu na Wodzie, gdzie obiady czwartkowe wyprawiał król Stanisław August Poniatowski. W drodze na Plac Zamkowy i warszawski rynek mijaliśmy położone przy Alejach Ujazdowskich ambasady, słynny Stadion Legii przy Łazienkowskiej czy Stadion Narodowy, o których ciekawie opowiadała nam pani przewodnik. Ostatnim celem zwiedzania był właśnie Plac Zamkowy wraz z Kolumną Zygmunta III Wazy i Zamkiem Królewskim oraz Rynek Starego Miasta z pomnikiem warszawskiej Syrenki. Później mieliśmy czas wolny, kiedy to nie tylko odpoczywaliśmy, ale także zobaczyliśmy Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, Gmach Sądu Najwyższego czy Pałac Kultury i Nauki. Zmęczeni całodzienną wycieczką udaliśmy się w podróż powrotną , kiedy to mogliśmy jedynie żałować, że Ząbkowice nie leżą bliżej Warszawy. Wróciliśmy późną nocą, mając dodatkowo w perspektywie kolejny dzień w szkole.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne edycje ,,Kartki dla Europejczyka”, gdyż jest to doświadczenie niewątpliwie pozytywne, dzięki któremu można poznać interesujących ludzi oraz zwiedzić ciekawe miejsca. Serdecznie dziękujemy także paniom Annie Grześków i Anecie Klinke - Osadnik za opiekę podczas wyjazdów, podczas których panowała naprawdę miła atmosfera.